Implantnet

Θέματα παιδείας, κοινωνίας, οδοντιατρικής επιστήμης και όχι μόνο…

Σχετικά με την εκπαίδευση των φοιτητών οδοντιατρικής στην τοπική αναισθησία στις ΗΠΑ

Σχετικά με την εκπαίδευση των φοιτητών οδοντιατρικής στην τοπική αναισθησία στις ΗΠΑ

Μια μελέτη δημοσιεύτηκε στο journal of Dental Education 2009 των Rosenberg και συν., σχετικά με το πρωτόκολλο 56 οδοντιατρικών σχολών στις ΗΠΑ, σε σχέση με την εκπαίδευση των φοιτητών πάνω στην τοπική αναισθησία.

Η έρευνα έγινε με την αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος, απάντησαν 42 σχολές (ποσοστό ανταπόκρισης 75 %). Τα συμπεράσματα της έρευνας ήταν ότι η μεγάλη πλειονότητα των οδοντιατρικών σχολών (97.6 %) διδάσκουν τις τεχνικές της τοπικής αναισθησίας με τον να χορηγούν οι φοιτητές μεταξύ τους τοπικές αναισθησίες λίγο πριν μπουν στην κλινική πράξη. Μόνο 4 σχολές ζητούν έγγραφη συγκατάθεση των φοιτητών για την συμμετοχή τους σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία. Από τους συμμετέχοντες, η πλειοψηφία ανέφερε τουλάχιστον μία επιπλοκή, ενώ μερικοί ανέφεραν αρκετές επιπλοκές. Η επιπλοκές κυμαίνονται από ανακοπή μέχρι επίμονη παραισθησία (19 συγκοπές, 18 αιματώματα, 10 τρισμοί, 5 οιδήματα, 5 επίμονες υπαισθησίες, 4 παραλύσεις του προσωπικού νεύρου, και καμία αλλεργική αντίδραση, υπέρδοση ή φλεγμονή) 

Υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός επί του θέματος, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα που δίνει η νέα τεχνολογία με προγράμματα εικονικής πραγματικότητας. Αρκετές ευρωπαϊκές σχολές προσφέρουν μοντέλα με ηλεκτρονικές συσκευές που δείχνουν την ακριβή θέση της έγχυσης. Άλλα προγράμματα χρησιμοποιούν άνω γνάθο χοίρων ή και πτωματικές κεφαλές για την εκμάθηση των σημείων έγχυσης.

Η δική μου άποψη: Νομίζω ότι η δική μας πρακτική όπου γίνεται η εκπαίδευση με την έμπαρση της βελόνης χωρίς την έγχυση αναισθητικού διαλύματος, στην πολύχρονη εμπειρία μας μόνο πλεονεκτήματα έχει. Δεν θυμάμαι κανένα σύμβαμα πλην του τρισμού από την στελεχιαία του κάτω φατνιακού. Είμαι λοιπόν περήφανος για το άψογο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι βέβαια απογοητευτικό να διαπιστώνεις ότι την επόμενη χρονιά με την είσοδο του φοιτητή στις κλινικές αρκετά πράγματα έχουν ξεχαστεί και μάλιστα και από αυτούς που έχουν περάσει και το μάθημα και υποτίθεται ότι έχουν την θεωρητική συγκρότηση για την άψογη εκτέλεση της διαδικασίας. Η έλλειψη εμπειρίας από τον φοιτητή είναι κατανοητή, η άγνοια είναι αδικαιολόγητη. Τελικά όλα τα πράγματα απαιτούν την προσωπική μας συμβολή, το ενδιαφέρον και την δίψα για μάθηση. Χωρίς αυτά τα όποια αστυνομικά μέτρα δεν δίνουν λύση, αλλά δημιουργούν προστριβές και εντάσεις. Τελικός κριτής είναι ο ασθενής και η συνείδηση αυτού που κάνουμε.

Advertisements

Single Post Navigation

2 thoughts on “Σχετικά με την εκπαίδευση των φοιτητών οδοντιατρικής στην τοπική αναισθησία στις ΗΠΑ

  1. G Margaritis on said:

    Distixos den boro na do pios ine o apostoleas tu parapano minimatos. Ipotheto ine klinikos sto AUTH. Pantos poli sosta episimenete oti se genikes grammes i ekpedefsi sto AUTH ine arketa kali ston tomea tin anesthsiologias. Liges parapano gnosis vevea de tha evlaptan – afto to leo exontas empiria ligon mono eton. Parapembo sto poli kalo siggramma tou Stanley Malamed an kapios thelisi na veltiothi.
    Vevea tha protimusa na i lipsi enos sostu istoriku kai i eggrafi sigatathesi gonitan kai sti sxoli tis Thessalonikis.
    Kai fisika den boro na katigoriso ena fititi pu kani 5 enesis kai meta pai 23 mines diakopes, gia to gegonos oti ksexase na kani stelexiea. Den ine kai toso parakseno.
    G Margaritis

  2. Λιλλής Θεόδωρος on said:

    Εγώ πάλι θα έλεγα ότι ναι…δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε έναν φοιτητή που στο 3ο έτος έκανε μια στελεχιαία και μετά στο 4ο έτος τρέμει το χέρι του…

    Αλλά θα κατηγορούσα άνετα τον φοιτητή που στο 4ο έτος για να βγάλει ένα γομφίο της κάτω γνάθου δεν γνωρίζει ότι εκτός από την στελεχιαία πρέπει να κάνει και τοπική δι εμποτίσεως παρειακά…

    Και με αφορμή αυτο το post θα ήθελα να πω δυο τρία πράγματα σχετικά με την εκπαίδευση των φοιτητών της οδοντιατρικής. Είναι μερικά πράγματα που δεν ξέρω αν τα έχουν αναρωτηθεί ποτέ οι δάσκαλοί μας:

    1. Γιατί ένας φοιτητής που κάνει επί 3 εξάμηνα ανατομία στο 4ο έτος δεν θυμάται πιο νεύρο νευρώνει τι ωστε να κάνει την κατάλληλη αναισθησία;;;

    2. Γιατί ένας φοιτητής που κάνει επι 2 εξάμηνα φαρμακολογία στο έντυπο ιστορικό στην ένδειξη «φαρμακευτική αγωγή» γράφει….Losec (το παίρνει για το στομάχι); (σημ: και άλλα πολύ χειρότερα έχουν δει τα μάτια μου)

    3. Γιατί ένας φοιτητής που κάνει επί 1 εξάμηνο παθολογία-νοσολογία στο 4ο έτος δεν ξέρει να μετράει πίεση;

    Και άλλα πολλά τέτοια παραδείγματα…

    Μήπως τελικά οι φοιτητές είναι τεμπέλιδες; Μήπως βαριούνται; Μήπως δεν τους αρέσει αυτό που κάνουν; Μπορεί….αλλά νομίζω ότι αυτοί είναι πολύ λίγοι…

    Τι φταίει τελικά; Μήπως πρέπει να ξαναδούμε το πρόγραμμα σπουδών; Μήπως πρέπει να εφαρμοστεί επιτέλους η «εκπαίδευση εκπαυδευτων» και στην Οδοντιατρική σχολή;;;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: