Implantnet

Θέματα παιδείας, κοινωνίας, οδοντιατρικής επιστήμης και όχι μόνο…

Μεταπτυχιακών συνέχεια από μεταπτυχιακό φοιτητή…

Αν και είδα λίγο καθυστερημένα το post θα ήθελα κι εγώ με την σειρά μου να συμφωνήσω με την άποψη του Δασκάλου μας… Είμαι κι εγώ ένας από αυτούς που πριν ένα περίπου χρόνο πέρασαν αυτήν την δοκιμασία του “υποψηφίου μεταπτυχιακού” και δόξα το Θεό τα κατάφερα να μπω… Απλά τώρα ένα χρόνο μετά που βλέπω τα πράγματα πιο ψύχραιμα και απέκτησα κάποια παραπάνω εμπειρία στα πανεπιστημιακά δρώμενα, βλέπω με μια πιο κριτική ματιά τα κριτήρια επιλογής των μεταπτυχιακών φοιτητών….και για να μην λέμε λόγια του αέρα, αυτά είναι: 1. Γενικός βαθμός πτυχίου (σε ποσοστό 25%) – Πόσο αντικειμενική είναι η βαθμολογία στα προτυχιακά μαθήματα;;; – Πόσο ο βαθμός πτυχίου αντικατοπτρίζει την επιστημονική αρτιότητα ενός υποψηφίου;;; – Πως θα μπει σε ένα μεταπτυχιακό ένας υποψήφιος που τα πρώτα χρόνια των σπουδών του ήταν λίγο αμελής, ενώ αργότερα έγινε συνειδητοποιημένος φοιτητής και άριστος επιστήμονας;;; 2. Τη βαθμολογία των προπτυχιακών μαθημάτων που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη κατεύθυνση επιλογής του Π.Μ.Σ. (σε ποσοστό 15 %) – Ισχύουν όλα τα ανωτέρω….συν: – Πως διασφαλίζεται ότι ο εξεταστής που γνωρίζει ότι ένας προτυχιακός φοιτητής ενδιαφέρεται για μια συγκεκριμένη κατεύθυνση δεν θα του βάλει μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό ανάλογα με το πόσο τον συμπαθεί;;; 3. Την προηγούμενη ερευνητική και επιστημονική δραστηριότητα του υποψήφιου (σε ποσοστό 15 %) – Τι ερευνητική δραστηριότητα μπορεί να έχει κάποιος που μόλις τελείωσε την οδοντιατρική και δεν έχει ιδέα για το πως γίνεται η ερευνα μιας και προπτυχιακά ούτε λόγος περί ερευνητικής μεθοδολογίας;;; – Ποια είναι τα κριτήρια που κάποιος θα συμμετάσχει σε μια έρευνα που γίνεται από ένα μέλος Δ.Ε.Π.;;; – Αποτελούν οι βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις σε ελληνικά περιοδικά ερευνητική δραστηριότητα;;; (βλέπε και αυτά που λέει ο Δάσκαλος στο post) 4. Τη γνώση της αγγλικής γλώσσας όπως προκύπτει από πιστοποιητικά – Εδώ το μόνο που έχω να σχολιάσω είναι ότι πέρσυ για να μπω εγώ στο μεταπτυχιακό ο απαιτούμενος βαθμός του IELTS ήταν 4,5….ενώ φέτος 7. – Το ότι κάποιος κατέχει το IELTS, TOEFEL, PROFICIENCY και ξέρει να λέει “hello i want a glass of water” σημαίνει ότι κατέχει και την αγγλική ιατρική ορολογία που είναι απαραίτητη για να διαβάσει την αγγλική βιβλιογραφία που θα του ζητηθεί μέσα στο μεταπτυχιακό;;; 5. Την επιστημονική επάρκεια του υποψηφίου από διεξαγωγή εξετάσεων στο αντικείμενο της συγκεκριμένης κατεύθυνσης (σε ποσοστό 10 %) – Πόσο αντικειμενικές είναι οι εξετάσεις αυτές;;; (Σημειώνω ότι στο δικό μας εργαστήριο ήταν αντικειμενικότητες διότι πραγματοποιήθηκαν σε ειδικό πρόγραμμα υπολογιστή όπου αυτόματα έβγαινε η βαθμολογία) – Τι είδους ερωτήσεις γίνονται σε αυτές τις εξετάσεις και με ποιά μορφή;;; Το να ρωτήσεις ποιά η pKa της αρτικαΐνης (που παίζει ούτε ο Δάσκαλος να το θυμάται που είναι και ειδικός στην αναισθησιολογία) με το να ρωτήσεις τι τεχνική χρησιμοποιούμε για να αναισθητοποιήσουμε τα οπίσθια δόντια της κάτω γνάθου, δεν είναι καθόλου το ίδιο πράγμα. Τα δύο αυτά είδη ερωτήσεων σκιαγραφούν δύο διαφορετικά είδη υποψηφίων. Αν θες να πάρεις τον διαβασμένο επιστήμονα που θυμάται και την πιο κουλή λεπτομέρεια θα ρωτήσεις το πρώτο, ενώ αν θες να πάρεις ένα παιδί που απλά τελείωσε την οδοντιατρική θες να ελέγξεις άμα ξέρει τα βασικά ρωτάς το δεύτερο. 6. Την εμπειρία στην άσκηση οδοντιατρικής μετά τη λήψη του πτυχίου (σε ποσοστό 5 %) – Πόσο εύκολο είναι για έναν που μόλις τελείωσε την οδοντιατρική και δεν έχει ούτε χρήματα, όυτε γονέα οδοντίατρο να αποκτήσει αυτήν την εμπειρία;;; 7. Την κατάταξη στο ανώτερο 10% της σειράς αποφοίτησης (σε ποσοστό μέχρι 5%) – Εδώ ισχύουν ότι αναφέρθηκε πριν περί αντικειμενικότητας του βαθμού πτυχίου 8. Την πιστοποιημένη γνώση Η/Υ (3%) – Πόσοι γνωρίζουν να χειρίζονται άριστα τον Η/Υ και δεν έχουν πτυχίο πιστοποίησης γιατί απλά ότι γνωρίζουν το γνωρίζουν για τον εαυτό τους και όχι για να το επιδεικνύουν ή ακόμη ακόμη δεν θέλουν ή δεν έχουν να δώσουν τα απαιτούμενα χρήματα για να εξεταστούν το ECDL;;; 9. Την πιστοποιημένη γνώση άλλων ξένων γλωσσών (1%) – Εδώ είναι το μόνο που δεν έχω να προσθέσω τίποτα 10. Την πιστοποιημένη παρακολούθηση επιστημονικών συνεδρίων (1%) – Πόσα συνέδρια έχουν εντελώς δωρεάν είσοδο για τους φοιτητές;;; – Πόσοι φοιτητές δεν παρακολουθούν ένα συνέδριο λόγω κόστους συμμετοχής;;; 11. Την εν γένει προσωπικότητα και επιστημονική συγκρότηση του υποψηφίου, όπως προκύπτει από τη συνέντευξή του σε τριμελή επιτροπή της Σ.Ε. του Π.Μ.Σ. διευρυμένη από τον Διευθυντή του Εργαστηρίου, που σχετίζεται με την συγκεκριμένη κατεύθυνση του Π.Μ.Σ. (σε ποσοστό 20 %) – Καλά…εδώ αφήνω την φαντασία σας να οργιάσει…. Συνολική αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής: – Μπορεί θεωρητικά τα κριτήρια αυτά να είναι καλά…αλλά η ελληνική πραγματικότητα τα διαφοροποιεί πλήρως – Με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική οδοντιατρική πραγματικότητα τελικά τι είδος υποψηφίων σκιαγραφούν τα παραπάνω κριτήρια;;; Απάντηση: – Αυτούς που έχουν λεφτά να πάνε σε συνέδρια, να πάρουν σβάρνα ότι πτυχίο ξένης γλώσσας και Η/Υ υπάρχει, να ανοίξουν ιατρείο μόλις πάρουν το πτυχίο, να τους ταΐζουν για ένα δύο χρόνια οι γονείς για να ασχοληθούν με την “έρευνα” και να αποκτήσουν την ερευνητική δραστηριότητα που προαπαιτείται για να μπουν στο μεταπτυχιακό κτλ… – Αυτούς που από το πρώτο έτος που πάτησαν το πόδι τους στη σχολή διάβαζαν παπαγαλία όλα τα μαθήματα και τα πέρασαν με άριστα. Η λεγόμενη “φοιτητική ζωή” θεωρείται σοβαρό παράπτωμα και τιμωρείται με μη εισαγωγή στο μεταπτυχιακό. (Σημείωση: με αυτά τα κριτήρια η άποψη “θέλουμε επιστήμονες με ανθρωπιά” αποτελεί τραγική ειρωνία) – Αυτούς που έχουν τις γνωριμίες ώστε να πάρουν καλούς βαθμούς, να μπουν και να δουλέψουν ανεξαρτήτως προσόντων σε ένα ερευνητικό εργαστήριο, να προωθήσουν μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του ποδαριού σε ένα επιστημονικό περιοδικό, να πάρουν καλό βαθμό στην συνέντευξη, να δουλέψουν για κανα δυό χρόνια σε ένα οδοντιατρείο για να πάρουν εμπειρία κτλ. Τα συμπεράσματα δικά σας… Και για να μην βγάζω την ουρά μου απ έξω, γιατί κι έγω με τα ίδια “αξιοκρατικά” κριτήρια μπήκα στο μεταπτυχιακό…σας δηλώνω χωρίς φόβο και πάθος…ότι ανήκω κι εγώ σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες… δυστυχώς με θλίβει που το λέω… αλλά με αυτήν την “αξιοκρατία” τελικά όσο καλός επιστήμονας κι αν είσαι η ρετσινιά θα σου μείνει για μια ζωή…και άντε μετά εσύ να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας…

ΛΙΛΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Advertisements

Single Post Navigation

One thought on “Μεταπτυχιακών συνέχεια από μεταπτυχιακό φοιτητή…

  1. o didaktwr germanias on said:

    popo. pws kaneis etsi. tha mpeis sto metaptyxiako poly eykola
    a. an eisai paidi kathigiti
    b. an eisai dwrean sklavos-voithos sto iatreio toy kathigiti
    c. an erxesai systimenos ws paidi toy tade megalogiatrou. (edw ypirxane fyntania pou apo to trito etos legane oti tha pairnane metaptyxiaka,gelousame kai meta apo 4 xronia itan mesa)
    d. an eisai ypakouo paidaki kai de ferneis provlimata sto tmima, opws to na apaiteis na mi se ypoxrewnei o kathigitis na agorazeis to syggrama toy gia na se eksetase anti toy egkekrimenou sygramatos , an den kaneis thoryvo otan einai aklivanista ta ergaleia sou kai paei legontas.
    e. an eisai ypakouo paidaki kai o agapimenos sou kathigits sou ftiaksei to viografiko , wste sto e etos na exeis 23 dimosieymenes ergasies!!!
    f. an eisai kanena kalo gkomenaki pou paizei me kanenan malakopitoura kathigiti pou ksexase na zisei sta 20 tou kai tin peftei sta 40 kai 50 sta koritsakia…
    xeftiles eiste oloi! mikroi kai megaloi
    to bourdelo tis odontiatrikis kala kratei. allwste OLOI exoune eythynes. Den einai tyxaio oti otan eisai metaptyxiakos plirwneis dwrea anti gia didaktra. Oi gnwstes katalavainoun tin APATI.
    Oi xamilwn vathmidwn kathigites, anoigoun ta stomatakia toys mono an kapoios allos toys prosperasei stin koursa, me ton idio tropo pou aytoi nwritera afisane kapoious allou pisw.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: