Implantnet

Θέματα παιδείας, κοινωνίας, οδοντιατρικής επιστήμης και όχι μόνο…

Ποιός θα πληρώσει την δωρεάν δημόσια (οδοντιατρική) εκπαίδευση; (Αναδημοσίευση)

Με αφορμή την συζήτηση που έχει ήδη αρχίσει σχετικά με την αναγκαία αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών στην Οδοντιατρική Θεσσαλονίκης θεωρώ ότι είναι επίκαιρο να θυμήσω την ανάγκη χρηματοδότησης καθε νέας προσπάθειας. Γιατί πολλές φορές θεωρητικολογούμε αγνοώντας ότι κάποιος πρέπει να πληρώσει τον λογαριασμό. Μερικές φορές στους Τομείς «τέμνεις» τις φλέβες σου. Καλή η συλλογικότητα αλλά μερικές φορές μας λείπει η ουσία…

Για να μην παρεξηγηθώ με όλα αυτά που θα παραθέσω στην συνέχεια, θέλω ευθύς εξαρχής να πω, ότι είμαι υπέρ του δωρεάν δημόσιου πανεπιστήμιου και επίσης υπέρ της υπό προϋποθέσεις, αποκλειστικής απασχόλησης των μελών ΔΕΠ. Απλά στην δημοκρατία, θα πρέπει να έχουμε όλοι το δικαίωμα της επιλογής. Μόνο τότε, θα έχουμε την δυνατότητα, να έχουμε και να δημιουργούμε ελεύθερες προσωπικότητες. Στην ζωή θα πρέπει να έχεις το δικαίωμα εκεί που βρίσκεσαι, να είσαι και να αισθάνεσαι ελεύθερος, είτε είσαι μαθητής ή δάσκαλος. Από την άλλη το κράτος, οφείλει να δημιουργεί το πλαίσιο λειτουργίας των θεσμών και από εκεί και πέρα, να κάθεται στην γωνία ώστε να αφήσει το πανεπιστήμιο, να απολαύσει την αυτονομία του, η οποία δεν έχει μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Στην Ελλάδα το κράτος το θυμόμαστε μόνο όταν μας χρωστάει, την στιγμή που εμείς αθετούμε καθημερινά τις υποχρεώσεις μας, από την απόδοση των φόρων μέχρι την εκπλήρωση της στρατιωτικής μας θητείας. Αυτά ως μικρή εισαγωγή για αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει.

Το θέμα μας είναι η ανώτατη εκπαίδευση. Υπάρχουν 2 ειδών ανάγκες που πρέπει να δημιουργούν ανάλογες κατευθύνσεις και δράσεις. Υπάρχει η ανάγκη της επαγγελματικής αποκατάστασης, της εκπαίδευσης δηλαδή που πρέπει να στοχεύει στην απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων (βλέπε οδοντίατρος). Όλοι καταλαβαίνουμε, ότι σπουδάζοντας για παράδειγμα κάποιος οδοντιατρική, νομική κτλ, δεν ενδιαφέρεται να φιλοσοφήσει περί του πόνου ή περί της οδοντικής παθολογίας, αλλά θέλει να ανοίξει ένα οδοντιατρείο. Το μόνο που ενδιαφέρει καλώς ή κακώς, είναι η απόκτηση ενός πτυχίου, το οποία σε μας ισοδυναμεί με την άδεια άσκησης επαγγέλματος. Από την άλλη, υπάρχει η ανάγκη απόκτησης γνώσης στα πλαίσια μιας φιλοσοφικής αναζήτησης. Μπορεί κάποιος να θέλει να σπουδάσει θεολογία, για να προσεγγίσει το θείο με μια άλλη προοπτική. Μια σύγχρονη εκπαίδευση, που αντιλαμβάνεται ότι η γνώση είναι και προϊόν, στα πλαίσια μια αγοράς γνώσης, που ήδη υπάρχει άσχετα αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε, θα πρέπει να έχει την ευελιξία να προσφέρει αυτό για το οποίο υπάρχει ζήτηση. Διαφορετικά θα μένει ουραγός, εθελοτυφλώντας, αρνούμενη να αποδεχτεί την σύγχρονη αναγκαιότητα.

Η οδοντιατρική εκπαίδευση στην Ελλάδα παρέχεται από το δημόσιο πανεπιστήμιο. Το κράτος παρέχει και χρηματοδοτεί τις υποδομές, τα κτίρια, τον εξοπλισμό, τους δασκάλους, τα βιβλία, και τα υλικά. Όλοι γνωρίζουν ότι σε σχέση με το τελευταίο, τα υλικά δηλαδή, οι ανάγκες μιας οδοντιατρικής σχολής είναι τόσο μεγάλες, που δεν μπορούν να καλυφτούν σε καμιά περίπτωση από τον ισχνό κρατικό προϋπολογισμό. Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλη σχολή, με τόσο μεγάλες αλλά και αυξανόμενες ανάγκες σε υλικά και εξοπλισμό. Ακόμη και η ιατρική, νομίζω καλύπτεται άνετα από το γεγονός, ότι το κράτος χρηματοδοτεί τα νοσοκομεία, αλλά πληρώνουν και τα ασφαλιστικά ταμεία από τις εισφορές των εργαζομένων, και έτσι δεν υπάρχει πρόβλημα χρηματοδότησης. Στην δική μας την περίπτωση, παρατηρείται νομίζω ένα μοναδικό φαινόμενο: το κράτος πληρώνει την δωρεάν παροχή περίθαλψης των ασθενών, οι οποίοι στα πλαίσια της εκπαίδευσης των φοιτητών απολαμβάνουν κάτι που δεν νομίζω να έχει άλλο προηγούμενο στην χώρα μας.

Πρώτη πηγή εσόδων: γιατί να μην πληρώνουν οι ασθενείς τουλάχιστον το κόστος αυτού που τους παρέχεται, το οποίο χωρίς υπερβολή, στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ποιοτικά καλύτερο, από το αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα; Μπορούμε να διατηρήσουμε το κοινωνικό μας πρόσωπο, ακόμα ενδεχομένως καλύπτοντας και την προσθετική δαπάνη για άτομα με ειδικές ανάγκες, ή αποδεδειγμένα άπορα, αλλά γιατί να μην πληρώνουν αυτοί που έχουν την δυνατότητα και είναι και οι περισσότεροι, το κόστος αυτού που τους προσφέρεται; Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια πηγή εσόδων. Ήδη το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα χωρίς πρόβλημα, όπου οι ασθενείς καταβάλουν αδιαμαρτύρητα το τίμημα, για τις υπηρεσίες τις οποίες δέχονται. Γιατί άλλωστε να μην πληρώνουν αυτοί που χρησιμοποιούν μια υπηρεσία, όπως συμβαίνει με το δημόσιο ρεύμα που καταναλώνουμε ή με τα διόδια των δρόμων που χρησιμοποιούμε; Ας προσθέσουμε επίσης, το ότι όλοι μας εκτιμάμε πραγματικά αυτό το οποίο πληρώνουμε.

Δεύτερη πηγή εσόδων: Τα δίδακτρα από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, που παρά τις σχετικές διακηρύξεις πηγαίνουν και στην προπτυχιακή εκπαίδευση. Αυτό νομίζω ότι είναι άλλωστε και δίκαιο από την στιγμή, που το μεταπτυχιακό πρόγραμμα δεν έχει δικές του υποδομές και χρησιμοποιεί το προπτυχιακό εξοπλισμό, το προπτυχιακό προσωπικό (το οποίο δεν αμείβεται επιπλέον για αυτή την πρόσθετη εκπαιδευτική διαδικασία), τις προπτυχιακές αίθουσες διδασκαλίας αλλά και τα εποπτικά μέσα. Από την στιγμή που υπάρχει αυξημένη μεταπτυχιακή ζήτηση, νομίζω πως θα πρέπει να αυξηθούν τα δίδακτρα (να υπάρχει όμως η δυνατότητα υποτροφιών ή χορηγιών) και να γίνουν περισσότερο αντικειμενικά τα κριτήρια της επιλογής, για να μην εκτιθέμεθα ανεπανόρθωτα. Αυτό το αυξημένο έσοδο, θα μπορούσε να διοχετευτεί επίσης ανταποδοτικά στο προπτυχιακό πρόγραμμα.

Τρίτη πηγή εσόδων: Δωρεές, χορηγίες από ιδιώτες ή εταιρείες. Δεν καταλαβαίνω, γιατί πρέπει να είμαστε δογματικοί, δέσμιοι διαφόρων ιδεολογημάτων. Να μην πληρώσουν οι ασθενείς, να μην πληρώσουν οι φοιτητές (κατανοητό), να μην μας πληρώσουν οι εταιρείες και να τα πληρώνει όλα ο πλούσιο κράτος μας. Πρέπει επιτέλους να δούμε κατάματα την πραγματικότητα. Ζούμε σε έναν κόσμο, όπου τίποτα δεν είναι δωρεάν, εκτός από την οδοντιατρική στο ΑΠΘ. Είμαστε παγκόσμια πρωτοπορία. Τελικά χρηματοδοτούν οι γονείς των φοιτητών, ως «χρυσοί χορηγοί» την θεραπεία των βορειοελλαδιτών.

Τέταρτη και τελευταία και σημαντικότερη πηγή εσόδων: Τα πανεπιστήμια είναι ΝΠΔΔ. Μήπως έχουν και αυτά την δυνατότητα να ιδρύσουν άλλα πανεπιστήμια; Τι θέλω να πω. Πριν αρχίσετε να ουρλιάζετε, προσπαθήστε να μπείτε στην λογική μου. Έχουμε ανάγκη χρημάτων. Έχουμε τις υποδομές, το προσωπικό, τα προγράμματα σπουδών, την εμπειρία αλλά και πιθανούς δασκάλους ή άλλους που θα προσλάβουμε με εξαιρετικές μεταπτυχιακές σπουδές. Γιατί η δημόσια οδοντιατρική, να μην αναλάβει με ένα παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών, σε ένα ωράριο πχ 5-10 μ.μ., αυτό που ούτως ή άλλως κάποιοι θα πάνε να το κάνουν στις γειτονικές χώρες; Ξορκίζοντας το κακό μπορούμε να το αποφύγουμε; Αυτοί που έχουν την δυνατότητα, δεν θα πάνε να πληρώσουν κάπου αλλού; Ας πληρώσουν λοιπόν το δημόσιο πανεπιστήμιο, με ένα τεράστιο οικονομικό όφελος για τους φοιτητές του, αλλά και κάτι επίσης σημαντικό: την δυνατότητα στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να καθορίζει τις εκπαιδευτικές εξελίξεις, να ορίζει τους κανόνες , την ισότητα των ευκαιριών, αλλά και την ποιότητα της οδοντιατρικής εκπαίδευσης συνολικά, αλλά και να πάψει μια απαράδεκτη κατάσταση που έχει ήδη δημιουργηθεί και θα λάβει στο μέλλον τεράστιες διαστάσεις. Αυτή την στιγμή, κάποιος με δέκα έδρες, ιδρύοντας ένα κέντρο ελευθέρων σπουδών, παρακάμπτοντας το άρθρο 16, μπορεί να συνεργαστεί με ένα ξένο πανεπιστήμιο και να βγάζει στην αγορά οδοντιάτρους με ίσα με εμάς επαγγελματικά δικαιώματα, στα πλαίσια μιας ελεύθερης ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας. ΄Η μην ξεχνάμε και τις διάφορες «επιστημονικές» εταιρείες που έχουν δημιουργηθεί πρόσφατα και μετεκπαιδεύουν οδοντιάτρους, κάτι που δυστυχώς δεν μπορεί να κάνει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ότι δεν καταφέρουμε να κάνουμε εμείς, θα το βρούμε αναγκαστικά μπροστά μας. Υπάρχει νομίζω ένα ανάλογο παράδειγμα, από την λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων, όπου δόθηκε η δυνατότητα προσφοράς ιατρικών υπηρεσιών σε ανθρώπους, που ούτως ή άλλως θα πήγαιναν στον ιδιωτικό τομέα, αξιοποιώντας δημόσιους ανθρώπινους πόρους και υποδομές.

Τελειώνοντας θέλω να δώσω μια αισιόδοξη προοπτική. Η κρίση στην παιδεία, στην κοινωνία, ακόμα και στην οικογένεια δεν είναι αναγκαστικά κάτι κακό. Είναι η ευκαιρία που σου δίνεται να κάνεις την αυτοκριτική σου, να μην εφησυχάζεις και να γίνεσαι καλύτερος. Φτάνει, να έχεις την δυνατότητα, να αντιμετωπίζεις τις αιτίες του προβλήματος χωρίς δογματισμούς. Η πανεπιστημιακή κοινότητα πρέπει να αποδείξει, ότι δεν είναι μια αποστεωμένη μειοψηφία αλλά ένα δημιουργικό κομμάτι της κοινωνίας, που μπορεί με την δύναμη του πνεύματος να αποτελέσει πρωτοπορία. Όχι δύναμη συντήρησης, αλλά υπέρβασης και προοπτικής. Νομίζω πως έβαλα κάποιες βάσεις για έναν διάλογο, που πρέπει να γίνει όχι μόνο στην σχολή μας αλλά και γενικότερα.

ΝΙΚΟΣ ΝΤΑΜΠΑΡΑΚΗΣ

Advertisements

Single Post Navigation

5 thoughts on “Ποιός θα πληρώσει την δωρεάν δημόσια (οδοντιατρική) εκπαίδευση; (Αναδημοσίευση)

  1. Μα τι είναι αυτά που λες κύριε Νταμπαράκη;;;

    Μα αν εφαρμοστούν αυτά που λες θα έχουμε μια οδοντιατρική που θα δουλεύει ΡΟΛΟΙ!!!

    Πρέπει να είσαι από τα ελάχιστα μέλη ΔΕΠ που θέλουν η σχολή να δουλεύει ΡΟΛΟΙ!!!

    Για ρώτα τους υπόλοιπους 300 συναδέλφους σου και τους καμιά 1000 παρατρεχάμενους εκκολαπτόμενος σφουγγοκωλάριους (διαδάκτορες, μεταπτυχιακους κτλ.) αν τους συμφέρει αυτό το πράγμα!!!

    Αν η σχολή δούλευε ρολόι και παρείχε υψηλού επιπέδου θεραπείες, σε μικρό χρόνο και για μεγάλο αριθμό ασθενών:

    1. Ποιος θα πήγαινε να κάνει απονεύρωση στους ντεμέκ «ειδικούς» ενδοδοντιστές και να πληρώσει 300 ευρω;;;

    2. Ποιος θα πήγαινε στον ντεμέκ «ειδικό» περιοδοντολόγο να κάνει μια θεραπεία ουλίτιδας και να πληρώσει 300 ευρώ;;;

    3. Ποιος θα πήγαινε να κάνει προσθετική επί εμφυτευμάτων σε ιδιώτες με αμφιβόλου προέλευσης μεταπτυχιακούς τίτλους;;;

    4. Ποιος οδοντίατρος θα πήγαινε να πληρώσει 12.000 ευρώ στο New York University για να κάνει 15 ψευτοσεμηνάρια εμφυτευματολογίας;;;

    5. Αν πχ. λειτουργούσε μέσα στην οδοντιατρική σχολή παράρτημα του τει οδοντοτεχνικής πως 15 απατεώνες απέναντι από την σχολή θα χρέωναν σε έναν ανυποψίαστο φοιτητή 10 ευρώ για να κάνουν ένα εκμαγείο;;;

    Έτσι ενδεικτικά ανέφερα μερικά από τα πολλά πολλά παρασιτικά φαινόμενα που ανθούν στον χώρο της οδοντιατρικής γιατί η σχολή μας είναι ένα μικρό μπουρδελάκι….

    Όπως λοιπόν καταλαβαίνεις κύριες Νταμπαράκη αυτές οι ωραίες ομολογουμένως ιδέες που αναφέρεις κολλάν στην πράξη γιατί υπάρχουν συμφέροντα….

    Συμφέροντα που προφανώς δεν πάει ο νους σου διότι ασκείς το λειτούργημα της οδοντιατρικής με έναν καθόλα υγιεί τρόπο σε ένα οδοντιατρείο στη Μηχανιώνα έχοντας «προσωπικούς» ασθενείς που έρχονται σε σένα γιατί σε ξέρουν και σε αγαπάνε…

    Για ρώτα όμως, μια οδοντιατρική που δουλεύει ρολόι είναι σύμφωνα με το συμφέρον των υπολοίπων μελών ΔΕΠ που έχουν απλώσει καλάμια στην Τσιμισκή και την Μητροπόλεως και περιμένουν ανυποψίαστους ασθενείς να τσιμπήσουν το πλουμιστό δόλωμα της ταμπέλας «Καθηγητής Πανεπιστημίου»;;;;

  2. Ένα σχόλιο για την τέταρτη πηγή εισόδων… αν και πολύ καλή ιδέα… νομίζω ότι τουλάχιστον στην παρούσα φάση είναι δύσκολο να υλοποιηθεί.

    Κάτι πιο απλό και πιο εύκολο νομίζω ότι είναι η διοργάνωση πρακτικών σεμιναρίων για οδοντιάτρους, σε μικρά ευέλικτα τμήματα που θα γίνονται μέσα στην σχολή.

    Όλοι βλέπουμε ότι έχει πήξει ο τόπος από τέτοια σεμινάρια ειδικά στον τομέα της εμφυτευματολογίας.

    Με αυτό τον τρόπο θεωρώ ότι η σχολή όχι μόνο θα αυξήσει τα έσοδά της αλλά θα παίξει και έναν ενεργό ρόλο στην διάδοση του ορθού τρόπου χρήσης των εμφυτευμάτων. Η σχολή αποτελεί τον πλέον έγκυρο φορέα που μπορεί να διδάξει ορθά την εμφυτευματολογία αποδίδοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της θεραπείας με εμφυτεύματα απαλλαγμένη από τα πάθη των εμπορικών εταιρειών.

    Το θέμα βέβαια και πάλι είναι αν τα μέλη ΔΕΠ έχουν την θέληση να παρέχουν επιπλέον γνώση στον ιδιώτη γενικό οδοντίατρο ή τους βολεύει αυτή η άγνοια ώστε να απολαμβάνουν τις εκατοντάδες παραπομπές ασθενών που έχουν ανάγκη τοποθέτησης εμφυτευμάτων….

    Στην σχολή της Αθήνας πάντως έχουν ήδη κάνει αυτό το βήμα ιδρύοντας κλινική εμφυτευματολογίας για την εκπαίδευση γενικών οδοντιάτρων.

    Πάντως νομίζω ότι τα σεμινάρια είναι μια καλή ιδέα… και τι διάολο ο Khouri πιο έξυπνος από μας είναι που παίρνει για μια διημερίδα 1500 ευρώ;;;

  3. Φίλε Νίκο,
    βάζεις ένα μεγάλο θέμα. Η λειτουργία της Σχολής και οι πηγές εσόδων της είναι πράγματι ένα αγκάθι στο μάτι του «κοινωνικού κράτους». Πριν απ’όλα όμως και πριν σου απαντήσω στα επί μέρους θα ήθελα να δούμε που παρεμβαίνει σήμερα το κράτος και ποιούς χρηματοδοτεί. Πολλές δράσεις σημειώνονται ειδικά με την συγχρηματοδότηση της Ε.Ε. υπέρ των μεγάλων εταιρειών. Θα θυμίσω πρόγραμμα που νομίζω ότι τρέχει ακόμη το οποίο επιδοτεί σχέδιο ανάπτυξης οδοντιατρείων για ποσά μελέτης όμως άνω των 100.000 ευρώ. Όπως καταλαβαίνεις ένα απλό οδοντιατρείο δεν μπορεί εύκολα να υπαχθεί σε τέτοια σχέδια.
    Το πακέτο σωτηρίας του τραπεζικού συστήματος θα φτάσει τα 30 δις ευρώ όταν οι δαπάνες για την παιδεία ποσοστιαία πέφτουν κάθε χρόνο. Και πολλά άλλα που δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναφέρω.
    Όσον αφορά στην συμβολή των ασθενών στο κόστος των υλικών θα πρέπει να πω τα εξής:
    Η σχολή τελικά ως τί θέλουμε να λειτουργεί και με ποιους νόμους και κανόνες; Το δημόσιο πανεπιστήμιο θέλουμε να έχει εκπαιδευτικό ρόλο ή να είναι ένα καλό οδοντιατρικό κέντρο;
    Χωρίς το ένα να αναιρεί το άλλο το βάρος θα πρέπει να είναι στην εκπαίδευση. Γνωρίζοντας τη δυσκολία ανεύρεσης ασθενών τουλάχιστον όταν ήμουν εγώ εκεί, και γνωρίζοντας ότι το βασικό κίνητρο κάποιων να έρθουν στη σχολή ήταν το «δωρεάν», μήπως με την καθιέρωση «νοσηλείων» δυσκολεύουμε ακόμη περισσότερο την κατάσταση;
    Στο θέμα των χορηγιών και δωρεών η αντίρρησή μου έχει να κάνει με τη φύση τους. Για ποιό λόγο μια εταιρεία δίνει χρήματα ή υλικά σε ένα πανεπιστήμιο; λόγω κοινωνικής εταιρικής ευθύνης; εγώ να πω την αλήθεια είμαι λίγο δύσπιστος σ’αυτό. Γιατί η οδοντιατρική σχολή του ΑΠΘ αδελφοποιήθηκε με το Πανεπιστήμιο του Νις της Σερβίας παλιότερα; γιατί πονέσαμε τους αδελφούς Σέρβους ή γιατί τα παιδιά των ΔΕΠ σπούδαζαν όλα εντελώς τυχαία εκεί και μετά ερχόντουσαν εδώ με μεταγραφή και άριστα στα πρώτα δύο έτη; ίσως βγάζω κακία αλλά οι συνειρμοί είναι αναπόφευκτοι.
    Άρα και οι χορηγίες των εταιρειών μοιραία είναι αποδεκτές, όμως προυποθέτουν διαφάνεια, ιδιαίτερη προσοχή και φυσικά ήθος των επιτροπών το οποίο δυστυχώς Νίκο αμφισβητείται έντονα στο χώρο των ΔΕΠ… (χωρίς βέβαια να υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις όπως λέει και ο πρωθυπουργός…)
    Όσον αφορά την δημιουργία παραρτήματος της οδοντιατρικής από την ίδια τη σχολή τελικά το θέμα του αριθμού των οδοντιάτρων η σχολή θέλει να το λύσει ή θέλει να το εντείνει; Αν δεν κάνω λάθος τα πανεπιστήμια ζητάνε 25 χρόνια τώρα μείωση των εισακτέων. Εμείς θέλουμε παραγωγή νέων οδοντιάτρων ή θεωρούμε ότι μας επιβάλλει η Ε.Ε. να δεχθούμε τα Κ.Ε.Σ. οπότε να προλάβουμε εμείς;
    Μήπως πρέπει να δούμε και το παράδειγμα της Σουηδίας όπου σχολές κλείνουν ή βλέπουμε τα άφθονα κοινοτικά κονδύλια που πρέπει να απορροφηθούν σε έρευνα και πρέπει να ανοίξουμε και άλλες οδοντιατρικές σχολές αδιαφορώντας μετά για το πόσοι και ποιοί θα επιβιώσουν κάτι σαν τους μαθηματικούς ένα πράγμα… Επειδή σε γνωρίζω και ξέρω το ήθος σου από παλιά είμαι βέβαιος ότι στο δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να ζυγίζονται πολλές φορές τα πράγματα πριν δεχθούμε τον «εξωτερικό» χρηματοδότη. Το ότι κάποιοι έχουν κάνει μαγαζάκια σεμιναρίων δεν σημαίνει ότι πρέπει και εμείς να κάνουμε άλλο ένα επειδή είμαστε καλύτεροι και φθηνότεροι.Όμως σίγουρα πρέπει να μπορούν οι Πανεπιστημιακοί να κάνουν σεμινάρια επιμόρφωσης-με ελάχιστο κόστος- για να δίνεται η δυνατότητα σε όλους να μαθαίνουν σωστά και από «την πηγή» το σωστό.
    Η κατεύθυνση για να καταλήξω πρέπει να έχει να κάνει με την απαίτηση χρηματοδότησης πρώτα από το κράτος όσο το δυνατόν με μεγαλύτερα κονδύλια των δημοσίων πανεπιστημίων και μετά στο πλαίσιο ενός διαλόγου την εξέταση άλλων χρηματοδοτικών λύσεων.
    Επειδή μπορεί να φαίνομαι λίγο οπισθοδρομικός, απλά αναφέρω το τί θεωρώ πιο σωστό σε μια ιδανική δημόσια παιδεία που δυστυχώς αναγνωρίζω ότι δεν υπάρχει ούτως ή άλλως σήμερα.
    Συγνώμη που καταχράστηκα το χώρο αλλά το θέμα είναι μεγάλο και ούτως ή άλλως δεν εξαντλείται….

  4. implantnet on said:

    Αγαπητέ Γιάννη,
    Οπως βλέπεις τουλάχιστον δεν διστάζω να ταράξω τα λιμνάζοντα νερά στον χώρο μας. Προσωπικά συμφωνώ με όσα λες. Απλά θέλω να είμαι περισσότερο πρακτικός αλλά και αποτελεσματικός. Πρώτο δεδομένο: υπάρχουν τεράστιες ανάγκες υλικοτεχνικής υποδομής αλλά και στελέχωσης της οδοντιατρικής ΑΠΘ. Δεύτερον: το κράτος είτε δεν θέλει ή αδυνατεί να προσφέρει περισσότερα. Τρίτο: Η οδοντιατρική Αθήνας μας έχει αφήσει δυστυχώς πίσω σε πολλά θέματα.
    Εγώ σκέφτομαι πρακτικά. Κάποιος πρέπει να φέρει τα επιπλέον χρήματα. Αν δεν τα έβγαζα πέρα μέσα στην οικογένεια μου θα ήταν ανόητο να περιμένω το κρατικό επίδομα αλλά θα έκανα και μια δεύτερη δουλειά. Μήπως το ίδιο δεν πρέπει να κάνουμε όλοι εμείς που πονούμε το δημόσιο πανεπιστήμιο;
    Εγω καλώς ή κακώς έκανα μια πρόταση. Εκείνο που περιμένω είναι την αντιπρόταση. Είναι εύκολοι οι αφορισμοί αλλά και τα ευχολόγια.
    Μεταφέρω αυτά που προσέθεσα στο dentnews.net: » Πρίν βιαστείτε να με λιθοβολήσετε και να με οδηγήσετε στην πυρά ή πριν γίνω αφίσα στην σχολή ως ο εκφραστής ντόπιων και ξένων κέντρων που θέλουν την εμπορευματοποίηση της παιδείας θέλω απλά και πατρικά να πώ το εξής απλό πράγμα: Είναι εύκολο να δαιμονοποιούμε, είναι δύσκολο να ουσιαστικολογούμε. Το βασικό ερώτημα είναι: ποιός θα πληρώσει τον λογαριασμό; Η ολιγαρχία, τα ντόπια και ξένα μονοπώλεια, το κράτος ή ο Εφραίμ; Οφείλουμε να είμαστε ρεαλιστές. Δεν πρέπει να πληρώσουν οι αποδέκτες των υπηρεσιών; Γιατι να πληρώνουν οι γονείς ως μεγάλοι και χρυσοί χορηγοί; Γιατί να υποεκπαιδεύονται οι φοιτητές; Πριν λοιπόν με κάψετε πέστε μου ποιός θα πληρώσει και μετά θα αναπαυθεί η ψυχή μου κάτω απο το καρβουνιασμένο σώμα μου.
    Σχετικα με τις χορηγίες. Εχω να κάνω ένα ερώτημα. Οταν η MIESENS (τυχαίο όνομα)για παράδειγμα πληρώνει για διαφήμιση στα έντυπα των φοιτητών, ή βάζει αφίσα στην σχολή γιατί το κάνει; Απο φιλανθρωπία; Ολοι ξέρουμε οτι οι έμποροι και οι εταιρείες θέλουν να κερδίσουν. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης τους. Αν λοιπόν η Χ εταιρεία θέλει να μου βάψει έναν τοίχο με το όνομα της και μου προσφέρει και κανένα μηχάνημα γιατί να το αρνηθώ; μήπως τα υπόλοιπα αγορασμένα απο τον κρατικό προυπολογισμό μηχανήματα δεν έχουν πάνω τους το όνομα τους;»
    Σε σχέση τέλος με την λειτουργία της Σχολής ως Κ.Ε.Σ. Εγώ μιλάω για βραδυνό πανεπιστήμιο με ιδιωτικοοικομομικά κριτήρια, που δεν θα εμπλέκεται με την υπόλοιπη δημόσια λειτουργία, απλά θα χρησιμοποιεί τις αναβαθμισμένες υποδομές πρός όφελος και της δημόσιας εκπαίδευσης. Η πρόταση αυτή έρχεται απο το μέλλον το οποίο κάποτε πρέπει να αντιμετωπίσουμε αλλά με τους δικούς μας όρους.
    Νομίζω οτι είμαστε μπροστά σε δύο λύσεις: Να συντηρήσουμε το πτώμα ή να το θάψουμε προσδοκώντας ανάσταση νεκρών και ζωή του μέλλοντος αιώνος? Θα ήθελα να ήμουν συναισθηματικός όπως εσύ. Βλέπω όμως καθημερινά τους φοιτητές στα μάτια. Κάθε χρόνο αποχαιρετώ μια ακόμα φουρνιά οδοντιάτρων. Ολοι θέλουν να φύγουν μια ώρα αρχύτερα. Εμείς όμως που μένουμε, που αισθανόμαστε δάσκαλοι ίσως πονάμε περισσότερο αυτό το οποίο περιμέναμε χρόνια άμισθοι για να το υπηρετήσουμε.
    Πότε θα αρχίσει τελικά ο διάλογος; Ελπίζω πριν χάσουμε το τραίνο.
    ΝΙΚΟΣ ΝΤΑΜΠΑΡΑΚΗΣ

  5. Παράθεμα: Ποιός θα πληρώσει; « Implantnet

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: